Novedo överväger emission av seniora säkerställda obligationer

Novedo Holding AB (publ) (“Novedo” eller “Bolaget”) har givit ABG Sundal Collier AB och Pareto Securities AB i uppdrag att i egenskap av joint bookrunners arrangera möten med obligationsinvesterare med start den 3 september 2024 för att undersöka möjligheten att emittera seniora säkerställda obligationer med en löptid om tre år och med en förväntad initial volym om 1 250 MSEK, under ett ramverk om 2 000 MSEK (de ”Nya Obligationerna”). En kapitalmarknadstransaktion kan komma att följa, med förbehåll för rådande marknadsförhållanden.

Nettolikviden från de Nya Obligationerna kommer att användas för att refinansiera Novedos befintliga seniora säkerställda obligationer om SEK 1 250 MSEK med förfall 26 november 2024 (ISIN: SE0017070980) (de ”Befintliga Obligationerna”).

I samband med en lyckad emission av de Befintliga Obligationerna kommer Bolaget att erbjuda innehavare av de Befintliga Obligationerna att teckna sig för Nya Obligationer i utbyte mot Befintliga Obligationer. Novedo kommer att utnyttja sin rätt till frivilligt förtida inlösen av samtliga Befintliga Obligationer som inte byts ut mot Nya Obligationer till ett premium av det nominella beloppet (plus upplupen och obetald ränta).